מכונית מעופפת עם גלגלים פתרון לפקקים

מכונית מעופפת

מכוניות מעופפות ללא גלגלים שמתאימים לנסיעה בכביש מחטיאים את המטרה, מכונית שטסה ובעלת גלגלים הזהים למכונית רגילה הם הצעד הבא בשוק רכבים מעופפים.

מכונית מעופפת: לא בלי גלגלים מתפקדים

שוק המכוניות המעופפות לא נרגע לרגע, פיתוחים חדשים וגרסאות מעודכנות למכוניות מעופפות צצות כמו פטריות אחרי הגשם, השוק מתמודד כיום עם סיכונים רבים כמו ריבית גבוהה ותחרות קשה שמעמידה סטארטאפים חדישים בענף בסכנה, למרות זאת חברות מכוניות מעופפות מצליחות לגיס מיליארדי דולרים עם פיתוחים שהולכים להיטמע בשוק המכוניות האמריקאי, הסיני והאירופאי בשנים הקרובות.

מכונית מעופפת חדשה מבית Xpeng, היא AeroHT עם דגם שישי חדש שמשנה את התמונה, החברה התמקדה על יכולת של מכונית מעופפת להמריא ולנחות בצורה אנכית, גם גלגלים עם אפשרות לנסיעה ארוכה על כביש רגיל.
מכונית מעופפת עם גלגלים נשמע אולי מובן מאליו לחלק מחובבי המכוניות, אך כלי טיס מסוג eVTOL (המראה ונחיתה אנכית חשמלית), הם בעלי גלגלים קטנים או ללא גלגלים עם התמקדות בהמראות ונחיתות בלבד .
בניסוי שהתבצע באוקטובר 22', החברה הציגה ניסוי מצולם של המכונית עם גלגלים רגילים, מדחפים גדולים מוקמו בגג המכונית והטיסו את משקל המכונית בצורה אנכית, הדבר נראה כרחפן גדול שמרים מכונית יוקרתית כאילו הייתה חבילה ולאחר מכן מוריד את המכונית בנקודה המתאימה.
החברה הציגה דגם כפול של רוטורים מבוזרים עם מערכת גיבוי של מנוע כפול להגברת הבטיחות לעומת הגרסה הקודמת בעלת מנוע יחיד.
בנוסף, החברה בדקה גם מערכת בקרת טיסה מתקדמת עם פונקציות טכנולוגיות להתמודדות עם תקלות במהלך הטיסה, הנהגים יוכלו להמריא ולנחות באמצעות ההגה וידית ההילוכים, יוכלו לנסוע קדימה, אחורה ולפנות כמו מכונית רגילה וכן לרחף מעלה ולנחות מטה בצורה אנכית ולאחר מכן להמשיך בנסיעה רגילה בדומה לכל מכונית רגילה המוכרת לנו כיום.
בסרטונים השיווקים של  Xpeng המכונית מוצגת בגרסתה הסופית, מכונית יוקרתית בעיצוב עתידני עם מדחפים שמקופלים מעל גג המכונית.

מכונית מעופפת

האם מכוניות מעופפות הם פתרון לפקקים?

ישראל היא לא המדינה היחידה שמתמודדת עם הפקקים, האוכלוסייה העולמית הולכת וגדלה בקצב מואץ ואחת מהאתגרים הגדולים בכבישים היא עומס המכוניות ופקקים אינסופיים, בסין לדוגמה ניתן למצוא מקרים רבים בהם 50 נתיבים פקוקים, פקק לאורך 120 ק"מ ועד נהגים שנתקעו למעלה משבוע בפקק שלא נגמר.
מלבד תחבורה ציבורית טובה, שגם היא צפויה להפוך למעופפת בעשורים הקרובים, הפתרון הטוב ביותר לשנים הקרובות הוא מכונית מעופפת על גלגלים, כזו שתתחמק מהפקקים בקלות.
הדיווחים הנוכחיים מצביעים שהמכונית שתהיה מוכנה לייצור בשנת 2025 תכיל שמונה מדחפים וארבעה מנועים חשמליים, השימוש העיקרי של AeroHT יהיה על הכביש והריחוף בעיקר בעת מכשול או פקק.
בינתיים ולמרות ההתקדמות הטכנולוגית, הפיתוח של Xpeng עדיין לא יאפשר לתנועה אווירית זורמת אלא התחמקות מפקקים רגע לפני שנתקעים בהם.

לחזור למשהו ספציפי?

כשהחלום הופך למציאות!

תוכן עניינים

דילוג לתוכן